čtvrtek 5. prosince 2019

Naražené koleno u dětí

Zranění kolena u dětí často vznikají při hře nebo sportu a mohou být postiženy kosti, chrupavka, svaly, vazivo nebo šlachy, které koleno tvoří. Mezi běžné známky zranění kolena patří otok, bolest, citlivost, kulhání či uvolnění nebo naopak zablokování kolena. Léčba zranění kolena závisí na jeho vážnosti, někdy je nutný pouze klidový režim kolene dokud. Naražené koleno Ortopedie Irena 15. Natlučené koleno je obvykle nepříliš závažný, ale přitom velmi bolestivý zdravotní problém.


Naražené koleno u dětí

Většinou je rozumné se zastavit u lékaře, který prozkoumá, jestli nemáme něco natrženého či nataženého nebo dokonce vyvrknutého. Pokud je diagnóza pro nás pozitivní a koleno je jen naražené , při domácí léčbě nám velmi dobře pomohou tři jednoduché babské rady. V srpnu jsem se strašně praštil do kolene , něco se nějak nepovedlo, spadnul jsem divoce a přímo na komoru – zásah zepředu na čéšku. Dopadla jsem ale na koleno.


To mi hned nateklo a je horké. Přibližně třikrát větší než pravé. Koleno bolí lehce a malinko. Projevuje se nejčastěji otoky, bolestí a hematomem (modřinou).


Vbočená kolena však mohou mít za příčinu nemoc, kterou je nutné léčit vhodnou metodou. V rámci první pomoci si dejte na naražené koleno ledový obklad. Led na koleno přikládejte na minut každé hodiny, a to do té doby, dokud bolest a otok nezmizí. Důležitou součástí úspěšné léčby je klidový režim.


Dobrý vecer, před necelým měsícem jsem si při běhu narazila koleno. Druhy den jsem šla k lekari, udělali mi rentgen a bylo mi řečeno, ze je to narazene a vazy mám v pořádku. Nechala jsem to dny v klidu. Pak jsem opět nastolila opět mírnou fyzickou aktivitu, jelikož sportuji (hraji basketbal) tak se musím malinko udržovat v kondici.


Na tréninky nechodím Dělala jsem. V létě mé naražené koleno vypadalo jak kopečková zmrzlina. Bylo lepší v klidu, nahoře, trochu podložené (tj. ne úplně rovně natažená noha), na to studené proti otoku a následnému zánětu, možná něčím mazat na podporu vstřebávání. Zhmožděnina umožňuje jen minimální pohyb, hybnost se vrátí, jak opadne otok.


Domů Tagy Obražené koleno. Adriana Dosedělov á-28. Potkat nás mohou v každém věku a vždy jde o pekelně bolavou záležitost. Občasné tupé bolesti, kterým se říká „růstové bolesti“ jsou velmi časté u dětí ve věku – let a pak ve věku přibližně – let.


Mohou se ale objevit i na horních končetinách, v lokti nebo v předloktí. Nejčastěji „útočí“ pozdě. Po fyzickém výkonu dítěti ledujte koleno přibližně až minut.


Dítě by se mělo věnovat více sportům. Děti , které se věnují více než jednomu sportu, jsou na Osgood-Schlatterovu chorobu méně náchylné, protože obvykle tolik nezatěžují jednu část těla. Ortézy většinou nepomáhají. Lehněte si na záda, obejměte levé koleno oběma rukama a přitáhněte k hrudníku.


Hlavu a nataženou pravou nohu zvedněte do výšky asi centimetrů. Dýchejte klidně – sedmkrát nádech a výdech do kostrče. Lehce zatlačte bedra. Ahoj holky, v úterý jsem spadla ze schodů. Za chvíli kotník jako bambule a už jsme jeli na pohotovost.


Mám natažené vazy a nemůžu se na no. Jenže jsem se trefila do holenní kosti kousek pod kolenem.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.