V drtivé většině případů se však jedná pouze o vybitou baterii. Většina aut je provozována v městském provozu. Městský provoz znamená popojíždění, časté startování a krátké jízdy.
Dnešní vozy jsou navíc vybaveny množstvím spotřebičů a elektroniky. To vše má za následek nedobíjení baterie, nevratnou sulfataci a ztrátu kapacity.
Nebo sice auto normálně otevřete, ale po otočení. I přesto se však může stát, že budete potřebovat autobater. Autobaterie se může tvářit při měření voltmetrem jako úplně v pořádku, ale nenastartujete z ní. Dnešní auta jsou vybavena alternátory a ty při běžném používání vozidla udržují baterii v plně nabitém stavu. Jak poznat a nabít vybitou autobaterii?
U bezúdržbových autobaterií může být napětí trošku vyšší – 170V – 180V. Pokud se jedná o bezúdržbovou autobaterii, je to její normální „nabité“ napětí.
U klasického akumulátoru se může. Jmenovité napětí jednoho článku jsou V. Plně nabitý článek v klidovém stavu vykazuje napětí až V. V současnosti jsou na trhu inteligentní nabíječky, které samy poznají, jakým proudem a jak dlouho musejí baterii nabíjet. Pokud si řidič nechá baterii dobít v autorizovaném servise HAVEX-auto, zajistíme mu kompletní servis. Tvá minulá) a v nejméně vhodnou dobu. Kvalitní baterkárna, když Ti prodá baterii , tak taky změří napětí v autě , případně ho doladí (pokud to lze).
Jinak Ti nedají prodlouženou záruku. Nemá cenu baterku kupovat v Hypernově apod. Závislost mezi jeho množstvím v baterii a výškou odrazu ale není úplně lineární. Nové baterie se odrazí nejméně, nejvíce baterie zhruba v polovině své životnosti, pak (velmi mírně, pro oko prakticky neznatelně) výška odrazu zase klesá. Znamená to, že zkouška odrazem spíš zjistí, zda baterie je nová či nikoliv, než aby přímo identifikovala baterie už zcela.
Pokud je baterie v pořádku, měl by voltmetr ukazovat napětí mezi 1a 1V. Hodnoty nižší než 1V značí, že je baterii třeba dobít. Naměříte-li napětí nižší než 1V , proveďte obnovu baterie, tedy pomalé nabíjení.
Poté znovu změřte napětí.
Je-li napětí vyšší než 1V , jde již o přepětí. Dnes se k akumulátoru často v autě ani nedostanete a už vůbec není dobrý nápad ho odpojovat, přinejmenším si tak zakódujete autorádio. Pokud si chcete nabíjet akumulátor pravidelně sami, shánějte nabíječku, která se dá připojit přímo na zapojenou baterii.
Jak nastartovat auto s vybitou baterií. Pojďme si ukázat, jak přesně vyměnit autobaterii v autě , jak o ní patřičně pečovat a tím prodloužit její životnost. Vyhnete se tak situaci, že vás automobil nechá ve štychu v nevhodnou chvíli a ušetříte za servis.
Víte napříkla jaká je průměrná životnost autobaterie a jak poznat vybitou baterii podle napětí? Jak se vyhnout vybití na horách? Změřte klidové napětí na pólech autobaterie. Je-li nižší než 1V , nechte akumulátor proměřit profesionálním testerem. Pokud je cokoliv v nepořádku, nechte proměřit dobíjecí napětí (u dnešních vozidel alespoň 1V ) a proudy, jimiž baterii vybíjí i odstavené vozidlo.
Nejrychlejší a nejjednodušší způsob kontroly stavu nabití autobaterie je test voltmetrem. Obvyklý postup byl baterii vyndat z auta, vyšroubovat zátky jednotlivých článků, nastavit klidně i přes 16V a na ukazateli sledovat průběh proudu v ampérech. Pokud baterka nebyla opotřebovaná a nabíjela se dobře, byl zpočátku velký a postupně klesal.
Až byl již velmi malý, byla baterie nabitá – tato doba záležela na stavu vybití, kapacitě i technickém stavu. Jak prodloužit výdrž baterie na telefonu ? Unsubscribe from D0lkis? A byl véééééélkej problém se tam dostat. V autě byl safe system.
Otvírání zevnítř - mrtví,stahování oken - bez klíčku nefunguje, otvírání kufru - novější model už to má spojené s klíčkem v zapalování. U mého auta kde mám otvírání vedle řidiče by to. Pokud se motorista rozhodne vyměnit baterii , měl by se nejprve v servisu ujistit, že odpojení baterie nezpůsobí problémy s řídící jednotkou.
U nových vozů je již tato problematika vyřešena, ty staré zase nemají řídící jednotku, nebezpeční tedy hrozí u průměrných automobilů v ČR. Nabití baterie pomocí externích přístrojů občas potřebují auta, která jezdí.
Žádné komentáře:
Okomentovat
Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.