čtvrtek 18. října 2018

Expanzka na topení

Rádi pomůžeme s výběrem topného systému či zodpovíme dotazy z oblasti voda - topení - plyn - sanita - kanalizace. Velké expanzní nádoby o objemu několik desítek až stovek litrů musí být vzhledem ke své hmotnosti umístěny na pevné podložce ( na zemi, na stěně). Většinu zboží v nabídce máme skladem. Porovnejte ceny, zjistěte dostupnost, přečtěte si recenze produktů nebo hodnocení e-shopů!


Expanzka na topení

Nabízíme tlakové expanzní nádoby reflex několika objemů. Xpanzomatem jsou vyřešeny všechny nedostatky expanzní nádrže. Expanzomat má ale poměrně vysoké nároky na znalosti i praxi v oboru , při nastavení optimálního množství vzduchu a jeho tlaku v závislosti na optimálním množství vody v systému. Na tomto totiž záleží , aby v systému při provozu topení , příliš nekolísal tlak a tím zbytečně zatěžoval rozvody i. Na internetu jsem našel postup, že se expanzka má při vyplém kotli a vychladlé soustavě uzavřít od okruhu (je tam od toho ventil), vypustit a natlakovat na takový tlak, který bude o cca 0. Buď se mi expanzku podaří naplnit tak, že v ní již žádný tlak není - z ventílku nic.


Jsou všechny konstruovány tak, že kapalina je ve styku. FLEXCON l 3bar - expanzní nadoba pro topení (Expanzní nádoby) - FLEXCON l 3bar - expanzní nadoba pro topení Pro uzavřené systémy vytápĕní a chlazení (studenou vodou). Když se zvýší teplota v soustavĕ, zvĕtší se objem vody v systému. Proto mi připadá podstatně jednodušší metoda kontrolovaného odpuštění.


Stačí mi na to půllitr a jedno. Tlak v ústředním topení. Rada z hospody Na růžku, že by mohlo pomoci omotat postižené místo samosvařitelnou polyisobytulovou páskou, ale podle Jíši nepomůže.


Pod takové řešení bych se nepodepsal. To už je lepší na chvíli vyřadit kotel z provozu a opravit to pořádně, jak se má. Opravář to vždy precizně vyčistí, ale vydrží to max měsíc-dva. Teď je to ve fázi, kdy to v listopadu bylo vyčištěné.


Vypínání topení pak sežere hrozně energie na ohřev studené vody v topení a zahřátí místností. Plynulejší běh během dne sežere méně. Stahoval jsem termostatické hlavice jen třeba na víkend a to max. Takže na expanzce máte tlak bez vody na kterou má být nafoukána obyčejně na až bar (řídí se pokud máte přízemí nebo patro) to znamená uzavřete okruh od expanzky vypustíte vodu z expanzní nádrže a natlakujete expanzku(Má na sobě ventil jak na kole) na 75. To jsem ale topil plynem.


Dost velkým nešvarem je, že lidi mají expanzku přetlakovanou a pak se diví, že se jim topení chová, jako kdyby v něm expanzka vůbec nebyla - aby ne, když je pořád plná vzduchu a nepustí do expanzního prostoru vodu. V takovém případě je jedinou možností odpustit postupně trochu tlak z expanzky a pohmatem na expanzce zespoda sledovat, jestli už do ní nahrkla zčásti. S ohledem na to, že automat nechci pořizovat, neměla by pořizovací cena být nijak závratná. Ano, samozřejmě je třeba připočíst aku nádrže a nějakou technologii, která bude vše ovládat, ale i tak to vyjde levněji než TČ, i když o tolik asi zase ne (ale je to spíše můj upřednostňovaný systém topení než úplně věc financí). Mám dotaz, vím že se tu tato otázka asi řešila ale vzhledem k tomu že jsem laik, a tohle je má první zima v novém domě tak s topením nemám zkušenosti, na fotkách je moje expanzní nádoba u topení , budík, jsem pomocí dopouštění vody natlakoval na tech nějakých kpa které jsou předepsané pro mou výšku topení v domě, ale divné mi je že budík sice.


Expanzka na topení

Tudíž následovně: Jelikož na expanzi nemáš uzávěr, tak vypnout kotel a oběhové čerpadlo. Zavřít přívod a vratnou ze systému. Expanzka se fouká bez protitlaku systému.


Vypustit úplně tlak z kotle. Natlakovat kotel na provozní tlak. Expanzní nádoby jsou nepostradatelným prvkem mnoha soustav, ať již půjde o topení , chladicí systémy nebo třeba domácí vodárny. Zabezpečují hladký chod celé soustavy tím, že udržují tlak vody v daném rozmezí.


Fungují jako sofistikované kompenzátory a akumulátory, jsou vysoce spolehlivé, nenáročné na údržbu. V Loxone jsem si udělal značku “Požadavek na topení ” která mi presentuje potřebu topit v některé z místností v domě. Pokud je potřeba alespoň v jedné místnosti topit, tak se čerpadlo zapne.


Vypíná se až po dosažení požadované teploty v aku nádrži (300l). TČ jede tak dlouho dokud nejsou dosaženy všechny teploty v místnostech. Od TČ mám jeden okruh zavedený do. Při topení na vyšší nastavenou teplotu byl večer kotel na vyšší teplotě, ale regulace - termostatické ventily - to stejně nepustily výš, ale ráno byl pokles teploty vyšší, protože po několika hodinách palivo vyhořelo a topení se úplně ochladilo.


Expanzka na topení

Při naložení kotle a uzavření na tzv. Nákup bez rizika: dní na vrácení. U12 termostat logamax ERC.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.